Khamis, 17 September 2015

MSDSH di Kedai Projek Buku, Kilang Bateri Johor Bahru


Alhamdulilah. Jerebu yang berkurangan di Johor Bahru. Banyak tempat yang masih menghadapi masalah jerebu. Daerah-daerah di negara jiran merekodkan IPU sehingga 1000!

Aduh. Bagaimana keadaan mereka di sana? Tentunya tidak boleh keluar rumah langsung. Entah-entah duduk di dalam rumah pun terasa sesak nafas.

Tengahari tadi sempat mengunjungi Kilang Bateri. Oh... apa itu Kilang Bateri?

Kilang Bateri ini adalah bangunan kilang yang telah diubahsuai untuk menempatkan peniaga-peniaga indie atau alternatif gitu. Ramai peniaga di sini mempunyai followers yang setia di Instagram atau Facebook.

Menarik konsepnya. Saya pun jatuh hati :)

Yang menarik lagi, buku MSDSH akan dijual di salah sebuah kedai di sini. Kedai Projek Buku. Kedai ini diusahakan oleh beberapa anak muda yang inovatif dan komited untuk berkongsi buku-buku yang hebat dan berkualiti kepada khalayak.

Sesiapa yang berada di Johor Bahru, boleh singgah ke Kilang Bateri di No 83, Jalan Tampoi, 81200 Johor Bahru, Johor. Cari Taman Damansara Alif. Anda akan nampak papan tanda Kilang Bateri di situ.

Walaupun namanya masih dikekalkan, tiada sebarang aktiviti perkilangan di Kilang Bateri ini.

Follow IG Projek Buku di @projekbuku dan dapatkan buku MSDSH sebagai koleksi travelog yang mesti dimiliki.... chewaaaahhhh


Tiada ulasan:

Catat Ulasan