Jumaat, 7 Ogos 2015

Maru Animal Farm


Lokasi pertama kami ialah Maru Animal Farm. Kami makan tengahari dengan bekalan yang Arthur bawa sebelum masuk ke dalam taman haiwan Maru. Sandwich telur dan sayur, biskut, milo panas dan coklat cukup untuk mengalas perut.

Seorang lelaki pertengahan umur menegur kami. Beliau memperkenalkan dirinya dan menghulurkan kad nama. Ramah orangnya. Terdetik di hati, jumpa juga orang kita di tempat asing. Siapakah beliau?

Di sini kali pertama kami berjumpa Dato' Hj Rahman. Beliau ialah Pengerusi Eksekutif Kumpulan Rahman Brothers. Ringan mulut beliau menceritakan perihal bisnes di tanahair dalam bidang automotif, pelancongan dan umrah. Begitulah sikap usahawan yang berjaya. Di mana-mana sahaja tidak bosan untuk berkongsi apa yang beliau lakukan.

Selepas berbual ringkas, kami mengikut haluan masing-masing. Kami tidak sabar untuk melihat dengan lebih dekat koala yang popular di seluruh dunia.

Koala haiwan yang terkenal kerana sifatnya yang pasif. Haiwan ini boleh tidur sehingga 22 jam sehari. Hanya bangun untuk makan.

Daisy, salah seekor koala di Maru Animal Farm baru sahaja bangun daripada tidur. Jurucakap menerangkan koala adalah sejenis haiwan yang hanya makan daun eucalyptus. Oleh sebab itu koala tidak banyak bergerak kerana daun eucalyptus membekalkan jumlah nutrien yang sedikit sahaja untuk keperluan tenaganya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan