Jumaat, 7 Ogos 2015

Sesat di Coburg

Fizah dan Lean sampai sehari lewat daripada kami berlima. Selepas mendarat di Lapangan Terbang Melbourne Tullamarine, mereka menaiki Skybus hingga ke Southern Cross Station (SCS). Kemudian menaiki keretapi ke Coburg. Mencari Tanamekar Homestay benar-benar menguji kesabaran mereka. Tanpa alamat yang tepat dan terputus hubungan dengan kami berlima menyukarkan lagi keadaan.

Seawal pagi Sabtu, Fizah mengambil masa lebih sejam untuk mencari lokasi homestay. Fizah mengambil keputusan untuk berhenti di stesen Caltex, Sydney Rd yang mempunyai capaian internet. Setelah mesej diterima, Sa'adah dan Oshin menjemput Fizah di stesen Caltex.

Kami dapati banyak tempat yang mempunyai capaian internet percuma di Melbourne dan Sydney. Jika anda tidak memiliki nombor telefon tempatan, gunakan kemudahan wi-fi untuk berhubung dengan orang lain. Risikonya, belum pasti mesej akan sampai serta merta kerana rakan yang anda hubungi mungkin tidak berada dalam lingkungan wi-fi.

Lain pula kisahnya dengan Lean. Lean tiba di Melbourne pada jam 10.30 pagi hari Sabtu. Kami berjanji untuk bertemu di Belgrave sebelum menaiki Puffing Billy, koc keretapi wap. Tiket sudah dibeli secara online dan keretapi dijadualkan bergerak pada jam 12.30 petang.

Hingga lewat petang kami tidak dapat berhubung dengan Lean. Masing-masing risau dan cuba menghantar beberapa mesej sepanjang berada di kawasan luar. Namun gagal. Apakah yang berlaku pada Lean?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan